3 tips voor een telefonisch keuzemenu voor ondernemers

De telefoon blijft een belangrijk kanaal om klanten te woord te staan, ongeacht de grootte van je onderneming. Het kan echter moeilijk zijn om continu de telefoon te beantwoorden. Soms ben je bijvoorbeeld net een klant aan het helpen of in het magazijn aan het opruimen. Dit zijn allemaal activiteiten die ervoor zorgen dat de telefoon niet meteen opgenomen kan worden.

Wij onderzochten het web en gingen daarbij op zoek naar de beste Interactive Voice Response systemen (IVR), zodat je nooit meer een telefoontje hoeft te missen. IVR systemen gebruiken keuzemenu’s op basis van spraakherkenning of toetsen. De systemen kunnen bepaalde gesprekken bijvoorbeeld doorzetten naar je mobiele telefoon.

1. Agile Networks Agile levert zowel inkomende als uitgaande IVR’s. Bij inkomende telefoontjes kunnen klanten meer te weten komen over hun account, betalingen, winkellocaties en algemene zaken over het bedrijf. Met outbound IVR (uitgaande telefoontjes) kunnen klanten een telefoontje ontvangen waarin de status van de verzending bekend wordt gemaakt of informatie over betalingen/herinneringen wordt gedeeld.

2. inContact De service van inContact geeft klanten de mogelijkheid om niet in de wacht te worden gezet. De klant claimt een plek in de rij en zodra ze aan de beurt zijn, worden ze teruggebeld. Zo hoeven klanten niet eeuwig in de wacht te staan, maar kunnen zij ondertussen ook verder gaan met hun eigen bezigheden. De klant kan ook nog aangeven wanneer ze het liefste willen worden teruggebeld. inContact kan communiceren met verschillende Customer Relationship Management (CRM) systemen, waaronder het bekende Salesforce.

3. Genesys Net als Agile Networks levert Genesys zowel inbound als outbound IVR’s. Klanten kunnen automatisch gebeld worden omtrent: verzendupdates, betaalherinneringen, accountactiviteit en voor onderzoek. Beide diensten kunnen persoonlijk worden gemaakt door te communiceren met het CRM-systeem van je onderneming.

sharon-feijen

Sharon Feijen