SumUp eerste winstgevende mPOS-aanbieder

De aanbieder van mobiele betalingen verdubbelde in de afgelopen zes maanden haar inkomsten

AMSTERDAM – 6 SEPTEMBER 2016 – SumUp, de leidende speler op het gebied van mobile point-of-sale (mPOS), kondigt vandaag aan dat zij winstgevendheid heeft bereikt. Het bedrijf heeft de afgelopen zes maanden haar inkomsten verdubbelt en nadert de $100 miljoen aan jaarlijkse omzet. Sinds de lancering vier jaar geleden, heeft SumUp de betaalindustrie op zijn kop gezet door ondernemers kaartbetalingen te laten accepteren tegen een fractie van de prijs die traditionele aanbieders vragen.

Vandaag de dag maakt SumUp het ondernemers in 15 verschillende landen mogelijk om op een eenvoudige, veilige en voordelige manier kaartbetalingen te accepteren. Hiervoor heeft zij ruim 300 werknemers in dienst. Door te focussen op kleine en middelgrote ondernemingen, bedient SumUp het zogenaamde long tail gedeelte van de markt. Ondanks de kenmerkende krappe marges in deze sector is het SumUp toch gelukt hier winst te behalen.

“Wij zijn wereldwijd de eerste onderneming die aantoont dat het aanbieden van kaartbetalingen voor kleine ondernemers winstgevend kan zijn” vertelt Daniel Klein, CEO van SumUp. “In 4 jaar tijd hebben wij de set-up kosten voor gebruikers drastisch weten te verlagen, dankzij de ontwikkeling van onze eigen hardware en betalingsverwerking. Niets houdt ons nu nog tegen en wij zullen blijven streven naar wereldwijde, betaalbare kaartacceptatie.”

Over SumUp SumUp is de leidende mobile point-of-sale (mPOS) onderneming en heeft als doel om de hele wereld kaartbetalingen te laten accepteren. Met SumUp kunnen ondernemers debet en credit card betalingen accepteren in combinatie met hun smartphone of tablet. De betaaloplossing van SumUp is gebaseerd op end-to-end EMV betalingstechnologie, door middel van eigen hardware en een mobiele app. Via SDK en API wordt ook een integratiemogelijkheid geboden. SumUp voldoet aan de voorwaarden gesteld door Europay, MasterCard, VISA (EMV) en PCI-DSS. Hierdoor kunnen betalingen volgens de hoogste veiligheidsstandaarden worden uitgevoerd. Na de lancering in augustus 2012 is SumUp inmiddels actief in 15 landen, waaronder Duitsland, Brazilië en de Verenigde Staten. SumUp wordt gesteund door BBVA Ventures, Groupon, Venture Incubator AG en andere welbekende investeringsmaatschappijen.

Voor vragen of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met: Sharon Feijen | [email protected]