SumUp lanceert 15 nieuwe landen en voegt dagelijks 2000 nieuwe klanten toe

• SumUp, Europa’s leider in mobiele kaartbetalingsdiensten, lanceert haar dienst in 15 nieuwe landen en opereert daarmee in 31 landen wereldwijd

• Dagelijks sluiten 2000 nieuwe bedrijven zich bij SumUp aan

• Deze grootschalige uitbreiding zal de sterke groei van SumUp laten toenemen

LONDEN – 5 september 2017 – SumUp, het mobile point-of-sale (mPOS) bedrijf, lanceert haar dienst in 15 nieuwe Europese landen en breidt daarmee uit naar 31 landen verdeeld over drie continenten.

Sinds vandaag kunnen bedrijven in Finland, Griekenland, Litouwen, Noorwegen en Slovenië kaartbetalingen accepteren met hun telefoon of tablet en de SumUp Air kaartlezer zonder maandelijkse kosten of vaste contractuele verplichtingen. De lancering in Bulgarije, Tsjechië, Cyprus, Denemarken, Estland, Hongarije, Luxemburg, Letland, Malta en Slowakije zal voor eind oktober plaatsvinden.

Door deze internationale uitbreiding verdubbelt het aantal markten waar SumUp actief is. SumUp is sinds afgelopen zomer winstgevend, heeft jaarlijks meer dan $100 miljoen aan omzet en verwerkt tegenwoordig meer dan 100.000 transacties per dag. SumUp bedient o.a. cafés, beautysalons en mobiele ondernemingen in 31 landen met meer dan 500 medewerkers wereldwijd. Zo benadrukt SumUp zijn positie als wereldwijde leider in het accepteren van kaartbetalingen.

Daniel Klein, CEO SumUp: “We willen ondernemers in onze 15 nieuwe markten helpen om hun onderneming te laten groeien - offline en online. In Oost-Europa zien we een duidelijke trend waarbij er meer vraag is naar het accepteren van kaartbetalingen. Daarnaast zien we dat de betaalmarkt in de UK, waar 80% van de betalingen met een kaart wordt gedaan, bijna verzadigd is. Voor de nieuwe landen ligt het percentage op ongeveer 25%. Een duidelijk groei t.o.v. 5 jaar geleden toen dit nog maar 15% was”. Hij voegt eraan toe: “We zijn enthousiast over deze uitbreiding en de positieve invloed die deze op onze groei zal hebben. Momenteel sluiten meer dan 2000 bedrijven zich dagelijks aan bij SumUp. Deze internationale uitbreiding zal zorgen dat onze groei in de toekomst nog veel sterker zal zijn.”

SumUp zal ook bestaande samenwerkingen uitbreiden. SumUp heeft met succes sterke samenwerkingen opgezet met Metro Cash & Carry, Unicredit, UBS, Tupperware en mytaxi. De strategische samenwerkingen in de 15 nieuwe landen zullen binnenkort worden aangekondigd.

Over SumUp

SumUp is een toonaangevend fintech bedrijf en heeft als doel om het eerste wereldwijde kaartacceptatie merk te worden. Het bedrijf maakt het mogelijk voor ondernemingen om via de app en website simpele en veilige kaartbetalingen uit te voeren. SumUp is het enige bedrijf die zowel de software als de hardware zelf heeft ontworpen en geproduceerd, met aansluitende API’s en SDK’s om derde partijen te voorzien van integratiemogelijkheden. SumUp biedt via de Betalingen op Afstand en de Betalingen per SMS ook de mogelijkheid om op meerdere manieren kaartbetalingen te accepteren. Dit unieke aanbod van diensten heeft SumUp de mogelijkheid gegeven om uit breiden naar 31 landen waaronder de V.S., Brazilië, Duitsland en Nederland.

Contactpersoon Pers: Ernst Moorman / [email protected] / +31 (0)6 24 28 78 84